Lake Powell & Horseshoe Bend - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu Lake Powell & Horseshoe Bend - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu

Lake Powell & Horseshoe Bend

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Herman en Ineke

17 September 2017 | Verenigde Staten, Flagstaff

Sorry dat ik weer een dag te laat ben met dit verslag maar deze site was weer eens in onderhoud gisteravond. Wat ze onderhouden weet ik niet maar we merken er niks van. Afijn...... We waren dus in Page geland en hebben vanmorgen eerst de Walmart maar weer eens bezocht. Koelbox gevuld en nog wat aardigheidjes die we niet konden laten liggen gekocht. Vervolgens zijn we naar de Lake Powell Dam gegaan. Een bescheiden dam maar met een groot effect. Zonder die dam zou Lake Powell en Page niet bestaan. Op route vanaf de dam hebben we nog een kleine scenic route gereden die uiteindelijk richting het strand ging. Natuurlijk wilde manlief graag in het meer gezwommen hebben dus hup, in zijn onderbroek, het water in (gelukkig lijkt die onderbroek net een zwembroek). Lekker warm water.... De temperatuur liep al heel snel hoog op dus hij was ook zo weer droog. Hierna zijn we naar Horseshoe Bend gegaan. Dit is een bocht van de Colorado River in de vorm van een hoefijzer. Het is onderdeel van de Glen Canyon en ook dit is weer gigantisch, die diepte brrrrrr. Mijn waaghals ging natuurlijk weer de klimgeit uithangen. Ik blijf gewoon netjes beneden. Uiteindelijk levert hij natuurlijk wel de mooiste foto's af en tot nu toe gaat het goed met zijn klimkwaliteiten. We hebben hier behoorlijk lang rondgelopen, het was ook weer een mooi stekkie. Nu weer in de auto en hopla naar Flagstaff. Vanuit Flagstaff, dat ligt aan de historische route 66 (just for info), gaan we de South Rim doen van de Grand Canyon. We wilde dat toch niet missen dus hebben we de route aangepast. We hebben lekker gegeten bij de Mexicaan om de hoek. Het schrijven van het verslag lukte niet dus zijn we de foto's zelf maar gaan bekijken op bed.

• 19 September 2017 - 21:26

Chantal:

Wow die dam is indrukwekkend!

• 25 September 2017 - 12:25

Gerda Keckeis:

Eindelijk weer een dagje in de bewoonde wereld met (slecht) internet. Foto' s moet ik later kijken. Gaan nu op pad dus later het volgende verhaaltje lezen. Kus uit Brazil

• 25 September 2017 - 12:25

Gerda Keckeis: