Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Herman en Ineke

16 September 2017 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Zowaar hebben we vandaag een beetje uitgeslapen.... half acht en om kwart over acht waren we weer weg. Ontbijtje bij de Mac gehaald en op naar Grand Canyon, de North Rim. Het weer is vandaag weer prima, goed voor wat activiteit. Een aardige route maar niet zodanig dat we vaak gestopt zijn. Om half elf waren we bij het visitors centre, We besloten vooral om de canyon in te gaan, voor zover dat haalbaar is in een halve dag. De meeste trails moet je zowel heen als terug lopen en het gaat naar beneden en terug omhoog. Niet ertussen in. De eerste was kort maar meteen bijzonder en indrukwekkend. Je kan het niet in woorden uitdrukken, ook niet op foto's ( we doen ons best). De Canyon is immens groot. Als je op het randje staat gaat het loodrecht naar beneden voor een paar honderd meter en dan val je eventueel iets minder steil naar beneden. Niet dat je dat dan nog merkt hoor....;-( Als we weer bij de auto zijn besluiten we de grote route te gaan doen maar dan keren we om bij de 'tunnel'. Dat is een route van 4,1 mijl (x1,6). Heen ging natuurlijk fluitend maar zo halverwege kwamen er steeds meer (bejaarde) mensen terug en als ik die zag proesten en steunen, rode koppies, vreesde ik steeds meer voor onze terugweg. Dat was ook terecht zo bleek later. Mijn god, waarom heb ik dit gedaan???? Ook ik ben zuchtend en kreunend naar boven gegaan, het huilen stond me soms nader dan het lachen maar....... ik heb het geflikt!!! Over Herman hebben we het maar niet want dankzij mijn slakkengangetje liep hij zingend naar boven. Wat wil je, elke 100 meter moesten we even pauzeren, zeker in het begin waar het steiler was met veel hoge opstappen. Uiteindelijk kwamen we boven en hadden we de rest van de canyon route nog niet gedaan. Gezien de tijd werd dat wel dringend maar toch zijn we gaan rijden en hebben alle viewpoints nog kunnen doen. Ronduit geweldig, je wordt er stil van. Nadat we alles hadden gezien zijn we als de bliksem op weg gegaan naar Page, aan Lake Powell. Hier gaan we morgen e.e.a. doen en daarna door naar Flagstaff. Hier blijven we twee nachten omdat we toch ook de South Rim van de Grand Canyon willen zien (en misschien een stukje lopen, daar hebben ze shuttle service).

  • 16 September 2017 - 08:47

    Alissa:

    Prachtige foto's en bijzondere ervaring! Geniet nog lekker!

  • 16 September 2017 - 10:39

    Ingrid:

    Indrukwekkende foto's, wat zul je je nietig voelen als je daar staat! Ik doe je dat pad terug naar boven niet na, van alleen het lezen krijg ik het al benauwd haha.

  • 16 September 2017 - 10:53

    Mara:

    Ga je je nu al meten met "bejaarden"?!
    Het ziet er super gaaf uit! Ik hoop het ooit zelf te mogen zien!

  • 16 September 2017 - 12:40

    Ineke Schoonhoven:

    Hallo buurtjes, wat een mooie reisverhalen weer van jullie. Ik had al eens gehoord dat de bergen zo indrukwekkend zijn. Jammer dat jullie Yogi bear en Boeboe niet zijn tegengekomen. Maar dat is peanuts met wat jullie allemaal zien en doen! geniet van de verhalen. Wat zullen jullie moe zijn als je weer thuis bent. Neem je al die informatie en dat moois nog goed op? Ik wens jullie nog veel reisplezier en verheug me weer op de nieuwe verhalen. Groetjes en hoop soms iets minder warm voor jullie. Groetjes

  • 16 September 2017 - 14:13

    Dennis:

    Wauw de Grand Canyon daar ben ik in 1999 ook geweesr
    Je voelt je zo klein daar.
    Gaaf om weer eens te zien.
    Geniet ervan,schiet plaatjes en wij genieten lekker mee

  • 16 September 2017 - 15:41

    Annefleur:

    Leuk verslag om te lezen weer! Prachtige foto's ook!
    Geniet ervan:)

  • 16 September 2017 - 21:27

    Francina:

    Wat fantastisch allemaal, wat zullen jullie genieten .Ook ik ben nieuwsgierig naar jullie foto,s.Nog maar twee weken !!

  • 17 September 2017 - 01:28

    Chantal:

    Ook dit is super gaaf en jullie hebben het toch maar mooi weer gedaan! Ook de foto's zijn prachtig!

  • 19 September 2017 - 14:56

    Dionne:

    Het is echt heel mooi!Ik kan me voorstellen dat je daar klein voelt en vooral heel vrij! Op de foto heeft het ook iets weg van reusachtige spekkoeken waar je een hap uit wilt nemen ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman en Ineke

Actief sinds 08 Nov. 2012
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 21036

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 29 September 2017

Rondreis USA

Landen bezocht: