It's a beautiful day, the sun was shining....... - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu It's a beautiful day, the sun was shining....... - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu

It's a beautiful day, the sun was shining.......

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Herman en Ineke

26 September 2017 | Verenigde Staten, Fort Collins

Het zou vandaag een mooie dag worden maar vanmorgen zag het er hier in Fort Collins niet zo uit. Dilemma? We besluiten toch naar het Rocky Mountain N.P. te gaan en gokken er op dat de trail ridge road open zou zijn. Even voor de duidelijkheid, twee dagen geleden was deze weg gesloten vanwege het slechte weer. Dit moet een geweldige route zijn over de bergrug op een hoogte tussen de 3000 en 3800 meter. Afijn, het is ruim een uur rijden en we kregen steeds meer vertrouwen dat het goed zou komen want we reden de blauwe lucht tegemoet. Onderweg zien we een stel auto's stil staan. Dat betekent meestal dat er iets te zien valt en in dit geval was het een groep Bighorn Sheep tegen de rotswand. Een prachtig gezicht. Deze beesten zijn best imposant. Eenmaal bij Estes Park was het prachtig weer maar koud. Nog steeds onder de 10 graden. We gaan het park in, vragen bij de gate voor de zekerheid of de weg open is en jawel hoor. Wij blij natuurlijk en wat een machtige dag is dit geworden. Het heeft weliswaar wat weg van de Alpen maar toch is het anders. Een witte kerst in september...... Het leek wel wintersport. De uitzichten waren overweldigend. Eigenlijk moeten we blij zijn dat het zo slecht is geweest, de bergen lagen tenminste twee dagen in de wolken en het heeft behoorlijk gesneeuwd en gevroren. Aan o.a. de toilethuisjes hingen ijspegels en toch was het in de zon best lekker. We hebben een wandeling gedaan waar nogal wat wind stond maar dat voelde je vooral in je gezicht. Het was glad van de platgetrapte sneeuw. De hele route hadden we geweldig weer en we zijn doorgereden tot de westkant van het park. Daar hebben we nog een paar kilometer gelopen naar de Colorado River, hier nog 'baby' want deze ontspringt hier in de bergen. Het is echter zo ijl hier door de hoogte dat ik het niet trek om te klimmen en het koude natte weer heeft ook zijn effect, jammer maar helaas. Het droge en warme weer van de afgelopen weken was heerlijk! Na deze korte wandeling gingen we dezelfde weg terug en het verschil was enorm. Aan de westkant was het weer bewolkt geworden en vele mooie uitzichten lagen nu in de wolken. Wij reden ook af en toe door de wolken. Dat maakte de dag weer lekker divers maar jammer voor de mensen die de route begonnen, die hebben echt wat gemist! We zijn rustig weer terug gereden en hebben nog naar de Elks gekeken. Wat stellen die mannetjes zich aan zeg, lopen te gillen om de vrouwtjes. Met hun tong uit hun bek lopen ze achter de billen van de vrouwtjes aan. Best leuk om van dichtbij mee te maken. We zijn rond half zeven weer terug bij het hotel. Lasagne in de magnetron met salade, lekker chill einde van de dag. Morgen laten we het van het weer afhangen. We willen ook Denver graag bekijken dus we zullen zien....

• 27 September 2017 - 10:38

Ingrid:

Het word bijna saai om te zeggen, maar wat een schitterende foto's weer!

• 27 September 2017 - 17:44

Chantal:

Gave foto's! Erg mooi om te zien.

• 28 September 2017 - 12:16

Marcel:

Heel erg mooi en overigens ik begrijp die elks wel hahahah

• 28 September 2017 - 13:27

Gerda:

Prachtige panorama foto's!!! Ach, de billen van de herten zijn tenminste echt. In Brazilië zijn de broeken soms met push up gevuld