Hell on wheels, Cheyenne - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu Hell on wheels, Cheyenne - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu

Hell on wheels, Cheyenne

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Herman en Ineke

26 September 2017 | Verenigde Staten, Fort Collins

Vanwege het weer zijn we vandaag op westerntour gegaan, We beginnen bij Cheyenne. Volgens de overleveringen moet de 'Historic down town' fraai zijn. We waren niet zo vroeg maar het weer was ook niet echt uitnodigend om naar buiten te gaan. Afijn, aangekomen en auto geparkeerd lopen we naar het Capitol. Daar hadden we bordjes zien staan. We komen de toeristen trolly tegen en kregen meteen folders over hun rijtijden. Maar wij gaan lopen. Het is F**** koud! Maar wel droog. Tien blokken verder, van 25th street naar 15th street is dat, komen we bij de Cheyenne Depot uit met natuurlijk een visitor centre. Ook is er een museum over de histie van Cheyenne die alles te maken heeft met de aanleg van de Union Paific Railway. Hier is nu de clou: Wie van jullie kent de serie 'Hell on Wheels'? Niemand, nou gauw downloaden! Wij hebben het wel gezien en dit museum gaat daarover. Het blijkt redelijk waarheidsgetrouw te zijn en wij vonden het heel leuk en interessant. Cheyenne dankt zijn bestaan aan de aanleg van de trein. Bovenin het museum is een spoorbaan nagebouwd aan de hand van foto's. Een oude man zit daar te werken aan zijn levenswerk. super knap gedaan. We lopen het stadje nog door, in het zonnetje zowaar, en gaan dan naar Laramie. Een kleiner stadje maar eveneens ontstaan dankzij de spoorbaan aanleg. Het weer is in Laramie weer bar, erg koud. We lopen wat winkels in en maken fotos van de oude huizen en gaan gauw weer terug. Op de terugweg hebben we fraaie wolken gehad met extreem weer en zon. Zijn ook weer aardige foto's geworden. Terug in Fort Collins hebben we een lekkere wijn gehaald en nu even rust.

• 26 September 2017 - 11:50

Marcel:

Ondanks het weer wel fraaie foto's, geniet ervan, ik bedoel de wijn haha

• 26 September 2017 - 17:11

Gerda:

Zo!!! Ik ben weer bij met het lezen van je verslagen. Jammer dat het weer de laatste dagen koud is. Voordeel: je kan vast wennen voor NL. Wordt voor ons een temperatuur shock. Kus uit Brazilië.

• 26 September 2017 - 23:47

Chantal: