Elks - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu Elks - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu

Elks

Blijf op de hoogte en volg Herman en Ineke

25 September 2017 | Verenigde Staten, Fort Collins

Ook vandaag was het weer niet echt geweldig maar om nou een hele dag op de hotelkamer te blijven hangen vonden we ook geen goed idee. Het plan was in ieder geval om de Wallmart nog even te bezoeken en toch naar de ingang van het Rocky Mountain N.P. te rijden al was het maar dat we de informatie kaarten hebben om verder plannen te maken. Dus...... rustig aan opgestaan, ontbijtje en dan op weg. Zoals gezegd was het weer nat en omdat je best hoog zit, laagste niveau is ongeveer 1700 meter op het moment, zit je al snel in de wolken. Bij het park aangekomen eerst weer heel trouw naar het visitor centre. Hier hebben we een film gekeken over de geschiedenis van het park. Ook hier hebben vele indianenstammen geleefd die door de komst van de Europeanen min of meer verdrongen zijn. Het is een van de eerst opgerichte National Parks. Vanwege het weer kregen we het advies om naar de weiden te gaan. De Elks (Herten) zijn bronstig en daarom zijn ze op lage weiden om te strijden om de dames. We hebben er heel veel gezien. Statige heren met prachtige geweien en hun harem. De mannen liepen rond te brullen om zich maar te laten horen. Het was prachtig om te zien. Ook zagen we solo mannetjes, kennelijk verjaagd door de ouderen. Ooit komen zij ook aan de beurt moet je maar denken. We hebben een trail gelopen in de miezerige regen. De herfst is ook hier al goed te zien. Echt hard regende het niet maar genoeg om het steenkoud te krijgen. Het was 36 Graden Fahrenheit, ongeveer 4 graden Celsius. De bergweg was ook afgesloten vanwege de dikke bewolking en de kou. We hopen dat deze nog wel open gaat ergens deze week. Deze weg gaat over een bergkam van ruim 4000 meter. De uitzichten moeten geweldig zijn. Afwachten maar. We zijn vervolgens doorgereden naar Bear Lake. Daar hebben we nog een rondje omheen gelopen. Gelukkig was het even droog maar er was wel hele lage bewolking. Dit meer ligt op ongeveer 3000 meter! Einde van de middag waren we er klaar mee en zijn we terug gereden naar Fort Collins en de Wallmart. Eten en drinken gehaald en wat om mee naar huis te nemen. Wat we morgen gaan doen weten we nog niet. Eerst maar zien wat voor weer het morgen is. Verassing dus.......

• 25 September 2017 - 06:57

Alissa:

Jeetje wat een verschil qua weer! Geniet nog lekker van jullie laatste dagen daar!
    Tot volgende week x

• 25 September 2017 - 08:36

Francina:

Jammer van de mist, maar toch nog het e.e.a gezien, nog maar een paar daagjes.....

• 25 September 2017 - 13:30

Monique:

Heey Herman en Ineke... steeds ff op t werk tussendoor de verslagen gelezen maar nu lekker languit op de bank wat terug gelezen en de nieuwe verslagen gelezen!! Wat een verhalen en mooie dingen hebben jullie gedaan... kan niet wachten tot de rest van de fotos. Tot snel!! Kuss monique

• 25 September 2017 - 16:18

Annefleur:

Prachtige foto's en leuk verslag weer!
    Geniet van de laatste dagen.

• 26 September 2017 - 17:06

Gerda:

Wat prachtig die herfstkleuren!! Wat is dat voor een muis?

• 26 September 2017 - 23:42

Chantal:

4 graden dat is wel koud! Geniet van de laatste daagjes!