Fort Collins - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu Fort Collins - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu

Fort Collins

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Herman en Ineke

23 September 2017 | Verenigde Staten, Fort Collins

Tja, wat zal ik zeggen over vandaag..... gisteravond hebben we zitten brainstormen hoe we de laatste dagen gaan invullen. In de regio waar we zaten hadden we alles gedaan en konden we geen interessante dingen meer vinden. We hebben ervoor gekozen om naar Rocky Mountain N.P. te gaan en een dag naar Denver te gaan. Dat betekende een motel/hotel voor vijf nachten op een strategische locatie en dat werd Fort Collins. Toen gingen we de weerberichten bekijken en daar werden we niet vrolijk van. Echter, in de regio waar we zaten werd het niet veel beter. Er heerste een storm van Montana tot New Mexico langs de Rockies en dat gaf slecht weer. We gaan gewoon en we zien wel..... De zoektocht naar een kamer leverde een Best Western hotel op met een bubbelbad in de kamer, hoe gaaf is dat. Even niet meer reizen en een aantal dag wat luxe stond ons wel aan dus hebben we dat geboekt. Vanmorgen rond negen uur vertrokken we uit een koud maar nog zonnig Green River om 642 kilometer te verwerken. Ach, met z'n tweeën is dat een peulenschil toch? Het duurde niet lang voor we de donkere lucht op ons af zagen komen en al gauw zaten we in de bergen in de (regen)wolken. Het was een beetje af en aan, soms wat minder regen en soms heel veel regen. Nu hebben we een fantastische huurauto (Nissan Pathfinder) maar ondertussen hebben we een band moeten laten repareren, is het voorruit gesprongen (zat al vol steenslag en de laatste steen was goed raak) en zijn de voorbanden zodanig dat ze bij ons niet door de APK zouden komen. Gevolg was af en toe een klap van de aquaplanning. Best wel eng hoor maar het ging goed. Deze auto heeft heel hard onderhoud nodig (en een schoonmaakbeurt). We waren 6 uur later op plaats van bestemming. Een mooi hotel en een super gave kamer. We hadden het steenkoud want we liepen nog in zomerkleding terwijl het hier hooguit tien graden is en nat. Dus hebben we het bad vol laten lopen....... Als we dit vijf dagen mogen doen, komen we niet meer thuis ;-) hier kunnen we wel aan wennen! Na bijgekomen te zijn van de lange rit ging na al die tijd de spijkerbroek weer aan en zijn we naar een Braziliaans restaurant gegaan. Peperduur maar wel heel erg leuk. Het is een buffet met salades en allerlei bijlagen terwijl er mannen rondlopen in passende kleding met sabels met allerlei soorten vlees. Met een houtenblok, waaraan een rode en groene kant zit, geef je aan of je wat van ze wil eten of niet. Lekker flesje wijn erbij en het was reuze gezellig. Het dessert was teveel en veel te zoet dus dat ging niet op maar verder zijn we meer dan voldaan. Nu lekker uitbuiken en de foto's weer bekijken en opslaan. Hopelijk is morgen iets beter. We gaan een dagje rustig aan doen en dan zien we wel weer verder. Jullie horen het wel weer. Goed op de foto's letten want ik probeer weer wat toe te voegen aan eerdere verslagen.

• 24 September 2017 - 06:51

Mara:

Lekkerrr, jammer van het weer!
    We kijken langzaam uit naar jullie terugkomst

• 24 September 2017 - 15:48

Martin En Sylvia :

Lange rit geweest. Maar de moeite waard. Heerlijk het bubbelbad in. Rust je nog een beetje uit die laatste paar dagen.

• 25 September 2017 - 00:20

Ingrid:

Zelfs met regen en donkere wolken blijft het een prachtig land. Geniet van de laatste dagen, de weken zijn omgevlogen hè?!

• 26 September 2017 - 17:01

Gerda:

Jaaaah, die Brazilianen zijn echt zoetnekken!!! Dat hebben wij ook gemerkt. Geniet nog lekker van de laatste dagen. Wij zijn nu op de strandlocatie en het is een toppertje. Gaan een excursie doen incl. Waterbuffel rijden

• 26 September 2017 - 23:37

Chantal:

Wat een verschil in weer. Wel een super luxe kamer hebben jullie daar!