Monument Valley - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu Monument Valley - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu

Monument Valley

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Herman en Ineke

19 September 2017 | Verenigde Staten, Cortez

Jullie verwachten van mij nu indianenverhalen maar helaas..... Toen we gisteren de route uit gingen zetten besloten we dat het logische was om eerst Monument Valley en Four Corners te doen en morgen Mesa Verde. Dus zo gezegd gedaan. Het was weer een mooie en gevarieerde route. Wat is het toch een bijzonder land. Na een bocht of heuvel is het landschap weer anders. Van stijl rode rotswanden naar vlak grasland. Dat grasland is vaak een plateau waarna er weer een soort van canyon komt of bergkloof. De kleuren variëren ook van rood naar geel of soms grijs. De hele weg is er wel wat te zien en aangezien je grote afstanden aflegt is dat wel heel mooi. Monument Valley zie je al in de verte opdoemen. Wij kwamen van de verkeerde kant aanrijden, dan zit je niet op die hele lange rechte weg maar het mocht de pret niet drukken, die weg hadden we later en zijn we natuurlijk gestopt voor een foto. We zijn meteen naar het visitor center gegaan en hebben de toegang betaald voor het tribelpark. Na de nodige stickers etc gekocht te hebben voor het te maken fotoboek, gaan we de route rijden. Die route gaat over een onverharde weg en dat gaat niet smooth zullen we maar zeggen..... wij hebben dan nog een geschikte auto, je moet er niet aan denken dat je in je gehuurde Mustang (of Toyota Aygo?) hier moet rijden. Maar goed, het is een bijzondere ervaring om tussen die kolossen van stenen te rijden en het levert mooie foto's op. Die houden jullie te goed want het internet is hier weer even bagger. Als we de route gereden hebben trekken we verder naar Four Corners. Dit is een toeristisch monument waar het gaat om een kruispunt waar vier staten aan elkaar liggen: Colorado, Arizona, Utah en New Mexico. Dat moet je gewoon gezien hebben. Inmiddels is het einde middag en gaan we nar Cortez, daar hebben we een motelletje geboekt, 16 km van Mesa Verde. Dat betekent lekker uitslapen! Helaas is het in de ochtend zo luidruchtig buiten dat ik toch vroeg wakker ben en nu dus dit zit te schrijven. Gisteravond lukt het niet vanwege het slechte internet. Vanavond weer een nieuwe stek met hopelijk beter internet en dan komen de indianenverhalen met hopelijk weer wat foto's .........

• 21 September 2017 - 23:09

Chantal:

Jullie hebben straks vakantie nodig om van de vakantie bij te komen haha

• 26 September 2017 - 10:30

Gerda:

Wauw, dit plaatje zie je alleen in films