Canyon de Chelly, Chinle - Reisverslag uit Chinle, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu Canyon de Chelly, Chinle - Reisverslag uit Chinle, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu

Canyon de Chelly, Chinle

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Herman en Ineke

18 September 2017 | Verenigde Staten, Chinle

We hebben we een reisdag achter de rug van ongeveer 420 kilometer met als doel Canyon de Chelly in Chinle (Arizona). Deze canyon is niet zo heel erg toeristisch. Het is een National Monument, geen National Park dus je kan er zo heen. Er was wel een klein Welcome Center waar ik weer even mijn zaakjes kon scoren en een kaart kon halen. Er is een leuke trail te lopen naar Ruïnes van de indianen. Op een of andere manier interesseert mij dat al jaren en ik heb er dan ook al heel wat boeken over gelezen. Ook over de trek van indianenstammen naar de canyons. De weg langs de rim is niet lang maar wel super gaaf. Er wonen nog steeds Navajo Indianen maar nu in stacaravans of simpele huisjes. Wat deze canyon zo anders maakt is dat het niet zo heel erg groot en diep (700 ft = 213 meter) is. Er is een mooi groen dal waar de huidige indianen nog wonen en landbouw bedrijven. Er lopen (volgens de geschriften) nog wilde paarden rond. Het derde viewpoint is ook het vertrekpunt van de trail. Eerst even wat eten en vooral drinken, goede schoenen aan, rugzak ingepakt met water en gaan met die banaan. Super mooie wandeling, deels aangelegd (voor de veiligheid) deels een oude looproute. Beneden in het dal aangekomen is het nog een stukje lopen naar de bereikbare ruïnes. Er zijn ook wat rotstekeningen te zien. Na wat foto's te hebben gemaakt starten we de klim naar boven. Mijn conditie is volgens mij al wat verbeterd hihi want de gang naar boven ging al veel makkelijker al was het behoorlijk warm. Eenmaal weer boven schoenen uit en slippers aan, vocht aanvullen en de rest van de route afgereden. Op verschillende punten kon je resten van vroegere nederzettingen zien in de rotswanden. Bijzonder intrigerend. Op de terugweg hadden we weer de zonsondergang, timing perfect zou ik zeggen. We hebben het hotel opgezocht en lekker gegeten. Lokale gerechten van de Navajo's. Lekker weer. Morgen gaan we naar Mesa Verde NP. Hier is nog veel meer te zien aan ruïnes dus morgen volgt er meer......

  • 19 September 2017 - 09:03

    Mara:

    De foto's laten vast niet zien wat het echt is...
    We kijken toch uit naar de volgende

  • 19 September 2017 - 10:28

    Ingrid:

    Lijkt me heel indrukwekkend om daar te (mogen) lopen. Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten!

  • 19 September 2017 - 15:10

    Dionne:

    Ik hou van eten! En lees al die lekkere dingen die jullie eten zoals; steak, cheescake, lekker broodjes, Mexicaans, Chinees en weer steak. Lekkernijen van de Walmart. Hier kan ik me allemaal een heerlijke voorstelling bij maken. Maar bij Lokale gerechten van de Navajo's niet....:-( dan denk ik al snel aan iets aan een spit boven een vuur met touw eromheen.. of een stokje met oren-sate? Help me uit deze voorstelling!

  • 19 September 2017 - 21:01

    Francina:

    Wat een dag weer,...was ik maar in jullie rugzak ..... genieten en herbeleven als jullie weer thuis zijn,,

  • 19 September 2017 - 21:53

    Chantal:

    Het wordt een beetje eentonig, maar wat is jullie reis toch gaaf!

  • 26 September 2017 - 10:24

    Gerda:

    Blijft indrukwekkend hè ,die rotswanden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman en Ineke

Actief sinds 08 Nov. 2012
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 21003

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 29 September 2017

Rondreis USA

Landen bezocht: