Grand Canyon, South Rim - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu Grand Canyon, South Rim - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu

Grand Canyon, South Rim

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Herman en Ineke

18 September 2017 | Verenigde Staten, Flagstaff

Vanmorgen hadden we een banden issue. De linkerachterband loopt heel langzaam leeg. Dus eerst even een snelle boodschap en toen tanken en de band oppompen. Wat is het ons toch allemaal goed geregeld zeg. Die luchtpompen hier geven maar zelden aan hoeveel druk en in de band zit/komt dus het is een gok. Maar goed we kunnen we even verder. Die boodschap was ons avondeten. We willen de zonsondergang zien in de Grand Canyon dus hadden we het idee om daar dan ook te eten. Zo zegt zo gedaan. Ook wilden we hier weer een wandeling (hike) gaan doen maar nu niet zo'n zware. Aan deze kant hebben we trails die langs de rim gaan en een shuttle bus die je dan weer terug brengt aar de parkeerplaats. Echter, dan moet je wel daar lopen waar dat geldt. Wij, slimmmerds, hebben de kaart niet goed begrepen en zijn bij de verkeerde parkeerplaats gaan lopen. Door de rimboe maar wel langs de rim. Twee stoppunten kwamen we tegen maar geen shuttle te zien. Na bijna drie uur lopen hadden we het toch wel gehad en bovendien was het inmiddels rond vier uur, Toch wel tijd om de auto op te zoeken en naar ons gewenste plekje te rijden voor de zonsondergang. Bij stoppunt nummer drie is Herman maar eens gaan vragen aan een jong stel (bleken Nederlands te zijn) waar we nu precies zaten. Helemaal FOUT dus. Die bus waren we de eerste uren nog niet tegengekomen maar die Nederlanders gelukkig weer wel. We kregen van hen een lift terug naar de auto want die kant gingen zij toch op. Godzijdank! Op naar de weg die ook langs de rim gaat, nog een paar stoppunten gedaan om foto's te maken tot het 'echte Visitors centre' (slechts 20 mijl verderop) waar eigenlijk de hike had moeten starten. Daar nog even rondgekeken en een mooi uitzichtspunt bekeken en toen naar het befaamde uitkijkpunt voor de zonsondergang. Al heel snel liep het daar vol. Wij ware niet de enige die dit gelezen hadden.... Honderden mensen kwamen daar op af. Er gebeurde echter niks bijzonder maar het was wel gaaf. Lekker onze gekochte maaltijd opgegeten en toen weer terug naar Flagstaff. Lekker opgefrist en nu jullie weer informeren. Vinden jullie het allemaal nog wel leuk?????

• 18 September 2017 - 10:40

Ingrid:

Wat een geluk dat jullie een lift terug kregen! Wederom prachtige foto's en ja, het blijft heel leuk om op deze manier een beetje met jullie te kunnen meereizen!

• 18 September 2017 - 15:36

Ineke Schoonhoven:

Ja Herman en Ineke, ik vind het nog echt leuk! het is niet zomaar voor een ieder die zijn
    buurtjes kan volgen op zo'n prachtige reis! Wat hebben jullie al een hoop gedaan zeg! Groetjes weer uit een chagerijnig grijs Almere.

• 18 September 2017 - 15:53

Marcel:

ja heel erg leuk, je kan je foto's ook nog verkopen aan de national geographic, echt zo fraai zijn ze!!!!!

• 18 September 2017 - 21:45

Mara:

Zeker! Ik volg jullie verhalen dagelijks! Vandaag haddden we hier brokken met Elize dus drukke dag geworden.
    Zodra jullie thuis zijn moeten we middagje foto's kijken plannen

• 19 September 2017 - 15:04

Dionne:

Ja, zeker leuk en vooral mooi! Eens met Marcel. Foto's zijn echt professioneel!
    Ik kijk niet elke dag maar probeer wel alles te volgen.

• 19 September 2017 - 21:50

Chantal:

Jullie verslagen en foto's zijn geweldig. Het is alsof ik er zelf bij ben!

• 25 September 2017 - 12:33

Gerda:

Ik verheug mij op de foto's. Hoop dat het lukt ze te bekijken.