Capitool Reef NP & Glen Canyon (Canyonlands) - Reisverslag uit Bicknell, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu Capitool Reef NP & Glen Canyon (Canyonlands) - Reisverslag uit Bicknell, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu

Capitool Reef NP & Glen Canyon (Canyonlands)

Blijf op de hoogte en volg Herman en Ineke

14 September 2017 | Verenigde Staten, Bicknell

Capitol Reef was vandaag ons eerste doel. Nadat we eerst de tank hebben volgegooid en broodjes voor onderweg hebben gehaald, zijn we on the road. We zijn het dorp nog niet uit of de rode rotsen beginnen te 'groeien'. Een bijzondere ervaring bij opkomende zon. Eigenlijk was die zon vanmorgen een pestkop. Met de zon op het voorraam (dat ook nog eens vreselijk beschadigd is door steenslag en insectenlijken) Zag je niet zoveel dus dat betekent regelmatig stoppen en uitstappen. Bij visitorscenter hebben we even de inmiddels bekende sticker en kaarten gekocht/gehaald. Daarna zijn we de Capitol Gorge gaan rijden. Ongeveer 12 mijl heen en ook weer terug maar het was bijzonder indrukwekkend. Dat zoiets op de aarde bestaat..... De rood/oranje kleuren met allerlei patronen tot geen patronen maar hele platte/gladde wanden, het is eigenlijk niet in woorden uit de drukken. Je voelt je piepklein en eigenlijk onbeduidend bij dit natuurgeweld. Natuurgeweld vanwege het grootse, de gevallen rotsblokken of stukken van zo een gladde wand, het is allemaal groot en imponerend. We rijden langzaam aan de Capitol Reef uit en daarmee veranderen ook de kleuren naar grijs en geel. Het bijzondere is dat als je een bocht in rijdt, dat het na de bocht er totaal anders uitziet. Iets dat wij in ons kikkerlandje niet kunnen bedenken. Zelfs in de Alpen maak je dat niet mee. We komen in de Canyonlands terecht. Dit is eigenlijk een natuurgebied waarin de Glen Canyon in begint. Herman is groot fan van dit gebied sinds hij, met Renco, hier drie jaar geleden is geweest. We hebben er dan ook veel tijd doorgebracht en volop foto's gemaakt. Herman heeft nog met zijn voeten in de Colorado River gestaan, d.w.z. in de blubber. Hij zakte tot zijn enkels weg dus ik ben lekker niet erin gegaan. Vieze zooi.....We wilden graag met de ferry de Colorado River oversteken en dan de terugweg oppakken. Dat is toch wel een bijzondere ervaring en het lukte ook nog. We hadden de ferry om 14.00 uur en een half uur later waren we aan de andere kant. Super gaaf. De terugweg ging natuurlijk vice versa. Van de canyons naar Capitol Reef want daar achter lag ons motel. Onderweg kwamen we nog langs een locatie waar rotstekeningen waren, gemaakt door een indianenstam tig jaar geleden. Ook dat moeten we natuurlijk even zien. Rond zes uur waren we weer in de bewoonde wereld. We hadden geen zin om naar een restaurant te gaan dus hebben ons eigen maal m.b.v. magnetron in elkaar gedraaid. Was goed te doen. We hebben de resterende dagen ingedeeld dus de vakantieagenda is nu volledig gepland. Nu nog motels zoeken.

• 14 September 2017 - 10:31

Ingrid:

Wat wonen wij eigenlijk in een plat, kaal en eentonig land... Je verslag spreekt weer beeldend voor me, echt heel leuk om op deze manier mee te kunnen reizen!

• 14 September 2017 - 16:14

Francina:

Hoi vakantie gangers; ik was even buiten beeld, maar weer grotendeels present ik heb nu jullie relaas van de laatste dagen gelezen. Ik stel me voor dat veel beelden ook door Herman en Renco gezien zijn, het is fantastisch en wat een genieten.!!,

• 14 September 2017 - 21:33

Mara: