Yellowstone - Reisverslag uit Thayne, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu Yellowstone - Reisverslag uit Thayne, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu

Yellowstone

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Herman en Ineke

10 September 2017 | Verenigde Staten, Thayne

He he, eindelijk weer even goed internet. We zijn na lang zoeken eindelijk in een klein (mormoons) dorpje geland in een goedkoop motel maar met alle luxe in huis. Dus even een inhaalslag gemaakt. Foto's toegevoegd aan de laatste fotoloze verslagen dus wel effe kijken he........

Twee dagen Yellowstone. Het werden lange dagen want het is 'awesome'. Je kunt hier wel een week doorbrengen en dan heb je het nog niet allemaal gezien. Je maakt de meeste kans door te gaan hiken maar dan ben je uren onderweg op een piepklein stukje van het park en wij wilde toch zoveel mogelijk zien.

Gisteren zijn we heel vroeg weg gegaan omdat de dieren dan nog actief zijn (en later op de middag/avond). Het was niet onze geluksdag. We hebben nauwelijks wild gezien laat staan die beer. Maar de tour was prachtig. De natuur is zo divers, van canyons met watervallen tot weidse valleien. Klagen doen we dan ook zeker niet maar die beer he..... We rijden de hele bovenzijde van de 'loops' nog een keer in de hoop wat dieren te zien maar helaas. Het is een soort 8 (2 loops) die je kan rijden en we hebben de hele buitenkant gedaan. Dus ook de geisers. Dit is niet samen te vatten. Ik zou googlen op Yellowstone afbeeldingen, dan zie je meer dan ik hier kan plaatsen. Er zijn zoveel poelen met bijzondere kleuren, geisers waaronder de beroemde 'Old Faithful'. Het is niet na te vertellen maar we vinden het wel bijzonder om te weten dat je op een super grote vulkaan loopt, onder de grond, die dit allemaal veroorzaakt. Omdat we vroeg waren en het nog heel koud was, zag je door de hele onderkant van de 8-loop, rookpluimen uit de grond komen. Je hoort de stoomgaten razen of brullen. Het is zeer indrukwekkend. Toen we bij de 'Old Faithful' kwamen hadden we het geluk dat deze op punt stond om uit te barsten. Met geweld wordt een pak water naar buiten gestuwd. De stoom is gewoon heet (bij al die spuitende en borrelende poelen). Nou ja, gevolg was dat we veel te lang in het park waren en dus laat terug op de ranch. Het hoofdgebouw was dicht dus geen internet.....

Vandaag zijn we om zeven uur gaan uitchecken en als de donder naar het park. Wel wat meer dieren gezien, vooral bizons. Die sukkels lopen gewoon over de weg, kijken zo dom uit die grote kop zo van wie doet mij wat, je wacht maar. Zo grappig. Zowaar, Herman brult dat hij een beer ziet en ik zie hem nog net ook. Langs de kant van de weg bij bosjes. In de ankers die auto en wij erheen. Die beer was verdwenen in de bosjes. Dus geen foto maar wel gezien!!!! Check...... Nu de Moose nog. We zijn nu via de valleien naar de geiserzijde. We hebben de prachtige 'Morning Glory' gisteren zo snel niet kunnen vinden en het was al zo laat. Op de kaart hebben we de locatie gevonden en we zijn er naar toe gaan lopen. Een leuke wandelroute langs verschillende poelen en geisers. De 'Morning Glory Poel' moet men regelmatig ontdoen van afval, vreselijk als je leest wat de gevolgen ervan zijn. Hij was prachtig! Terug zijn we langs een omweggetje gegaan en laat daar nu weer een geiser op uitbarsten staan. Geweldig weer. (Blauw vogeltje gespot) We hebben de route afgemaakt en zijn het park aan de zuidzijde uitgereden onderweg naar Jackson. Deze route gaat door Teton NP. Een kleiner park waar je gewoon via 1 weg doorheen rijdt. Een enorm gebergte geeft naam aan dit park. Ook weer erg mooi. We zien een enorme bui overtrekken maar tot nu toe blijft het voor ons een paar spetters. Wij hebben nog altijd mooi weer gehad. In Jackson was geen kamer te vinden. Alles vol (of USD 260). Dus doorrijden maar. Het is hier alleen niet meer zo dik bezaaid met motels dus het was even zoeken. Maar gevonden hoor.......

• 11 September 2017 - 08:06

Gerda:

mooi die arend! die diepe groene geister, creepy.

• 11 September 2017 - 10:27

Ingrid:

Oh WAUW! Meer woorden heb ik even niet, want 'schitterend' laat zich niet zo makkelijk omschrijven.
    Die beer... jaja, dat geloof ik dus pas na een foto, of liever, een selfie met die beer haha!

• 11 September 2017 - 11:46

Michael:

Geweldig! Blauw vogeltje? Net als kbkv? Klein bruin k.. vogeltje als je de naam niet weet

• 12 September 2017 - 07:47

Chantal:

Gaaf die geisers!

• 12 September 2017 - 12:49

Marcel:

Wat een prachtige foto's!!!!!!!!!

• 19 September 2017 - 09:13

Dionne:

ja ja.............zou ik ook zeggen.........dat van die beer..... hahaha :-). Die Geisers zijn echt mooi!