Beartooth pass en Yellowstone - Reisverslag uit Tower Junction, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu Beartooth pass en Yellowstone - Reisverslag uit Tower Junction, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu

Beartooth pass en Yellowstone

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Herman en Ineke

08 September 2017 | Verenigde Staten, Tower Junction

Vannacht hebben we geen oog dicht gedaan. Het bed maakt een vreselijk lawaai als je je omdraait dus je houdt elkaar wakker. Om vijf uur zijn we maar opgestaan want we hadden een uitdagende route uitgezet. Nog voor zes uur waren we onderweg, stikke donker nog. Dus we konden de sunrise in de bergen mooi zien. Het eerste doel was de Beartooth pass. Een prachtige route met veel leuke bochten tot op ongeveer 3400 meter hoog. Echter, we hebben een herhaling met Thailand een paar jaar geleden. In Montana, een staat hoger woeden meerdere bosbranden. Daardoor is het hier mistig. Je ruikt het niet maar het uitzicht wordt er wel door belemmerd helaas. Het mag de pret echter niet drukken. Het rijden van de bergpas tot de noord-oost ingang van Yellowstone duurt ruim drie uur. Ons doel was om vooral een beer te zien maar dat is vandaag niet gelukt. We hebben nog twee kansen.....
Wat hebben we wel gezien? Mountain Goat (ver weg op de bergwand maar wel vastgelegd), veel Bizons, een ..... Eagle (komen we op terug), Pronghorns, Groot hert (Elk) en kleinere, Bighorns een (langs de weg terug, rende over de weg, gefilmd) en zowaar ook op de terugweg een Bold Eagle. Deze zat gewoon te poseren in een dode boom, vloog weg en ging toen nog even netjes zitten. Brave vogel ;-)
In het park hebben we de Mammoth Hotsprings bekeken, erg indrukwekkend en later op de route de Mud Geisers. Dat stinkt, verschrikkelijk. Heel anders dan destijds in Costa Rica. Toen hebben we zelfs een modderbad genomen maar dat laat je hier wel uit je hoofd (ook de temperatuur is erg hoog!). Helaas dus geen beer maar we geven het niet op! Morgen gaan we gewoon weer ;-)))))

• 09 September 2017 - 07:31

Gerda:

Zet m op. Ik wil die beer ook wel zien!

• 09 September 2017 - 07:57

Michael:

Ben benieuwd naar de fotos. En lief zijn voor de vogels, dan komt het wel goed. Ik verwacht wel een foto dichtbij van de beer. Haha. Net als toen met de eyelashed palmtree pitvipers.
    Have fun en geniet ervan. Voor ons nog een paar dagen en dan wordt het vanuit onze kant stil hier....

• 09 September 2017 - 10:47

Ingrid:

Hopelijk werken de beren mee vandaag, maar ook zonder beer is dit vast een onvergetelijke ervaring!

• 09 September 2017 - 13:42

Francina:

3julliehebben mij ook nieuwsgierig gemaakt, voor de rest weer een mooie dag geweest !!

• 09 September 2017 - 21:24

Chantal:

Het slechte slapen resulteerde dat je wel veel aan je dag had :-p enne woe weet zie je nog wel beren op de weg :-p

• 10 September 2017 - 11:56

Martin En Sylvia:

Gisteren waren we in Artis, vier beren gezien maar geen bald eagle. ;-)
    Succes met jullie zoektocht naar de beren!

• 11 September 2017 - 08:08

Gerda:

nu ook de fotootjes gekeken. Inderdaad, die buffels kijken dom en zijn eigenlijk gewoon lelijk.