Bill Cody ofwel Buffalo Bill - Reisverslag uit Wapiti, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu Bill Cody ofwel Buffalo Bill - Reisverslag uit Wapiti, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu

Bill Cody ofwel Buffalo Bill

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Herman en Ineke

07 September 2017 | Verenigde Staten, Wapiti

We hebben een Eagle gezien maar dat was pas later..... We zijn rustig opgestaan en hebben afscheid genomen van de aardige 'papa' van Blue Gables. Hij zwaaide ons zelfs uit. Nice guys die Amerikanen. We halen vers brood voor onderweg en de komende dagen en starten die route die 323 km is geworden. De route is wederom prachtig, vele mooie uitzichten en lekkere picknick plaatsen. Daar heben we dankbaar gebruik van gemaakt. Op een stuk waar vele koeien grazen, zagen we opeens een super grote roofvogel op een paal zitten, dat moest wel iets zijn om te keren. Prompt vliegt ie weg natuurlijk. De zon was zo scherp dat in lucht fotograferen geen optie was. Je kon niet omhoog kijken. We rijden maar weer verder en worden later toch nog getrakteerd op een andere. Deze staat op beeld! Nou maar hopen dat het klopt. Op gegeven ogenblik verandert het landschap weer naar bergachtig, steeds weer andere kleuren en andere type bergen. We zien een viewpoint en stoppen daar. Hier zien we weer een soort Badlands. Prachtig, heel kleurrijk, cactusjes en allerlei woestijnplantjes groeien daar. Het is zeker weer rond de dertig graden buiten maar het is niet onaangenaam warm. Rond drie uur a half vier komen we aan in Cody en gaan eerst naar een Visitors centre om informatie te ragen over Yellowstone. We lopen nog wat rond In Cody, o.a.a. naar het Irma Hotel. Door Buffalo Bull laten bouwen en vernoemd naar zijn dochter. We kopen nog wat kleine dingetjes en gaan door naar Old Trail Town. Vergelijk het maar met de Zaanse Schans. Ze hebben oude authentieke gebouwtjes uit de omgeving afgebroken en bij elkaar weer opgebouwd. Ook het interieur wordt getoond. Best leuk om te zien en elk hutje heeft zijn verhaal met beruchte 'outlaws' zoals the Sundance kid, Butch Cassidy en natuurlijk Buffalo Bill. Een aantal van deze gasten zijn opgegraven en nu bij elkaar weer opnieuw begraven. Daar is een hele fotoserie van gemaakt. Oude wagons, huifkarren, postwagens, alles staat er. Toch wel gaaf en je beleeft de western films nu toch anders nu je het landschap hebt gezien, de dorpjes en dit museum. We zijn inmiddels op de Bil Cody Ranch aangekomen, hebben lekker gegeten en relaxen wat. Het is weer een super locatie, ver van de bewoonde wereld maar redelijk dicht bij de ingang van Yellowstone. Het wifi is mager hier, foto's oploaden gaat niet lukken. Die houden jullie nog te goed.

• 08 September 2017 - 05:53

Michael:

Ben benieuwd naar de foto van de eagle... geweldig. En uiteraard ook de rest. Load your gun and walk the trail zou ik zeggen. Mooie vooruitzichten hebben jullie. Ik moet vandaag nog dagje werken, daarna begint ook onze vakantie.

• 08 September 2017 - 06:22

Ingrid:

Ik ben benieuwd naar het verhaal en de foto's van Yellowstone, het lijkt me zo schitterend daar. Nogmaals, have fun and be save!

• 08 September 2017 - 07:43

Gerda:

ooo, Yellowstone, daar ben ik nieuwsgierig naar! Hoop dat jullie daar wel goed internet hebben, want wil en graag de foto's van deze dag zien (eagle) maar ook van Yellowstone. Veel plezier.

• 08 September 2017 - 10:07

Francina:

Wat fantastisch a allemaal! Ik reis gewoon met jullie mee. Ik ben nieuwsgierig op de volgende dag....mama

• 08 September 2017 - 18:22

Mara:

Aaah jammer, geen foto's.
    Hier volgen we jullie, buiten het werk, op de voet. Elize wandelt flink en trekt alle kasten leeg

• 09 September 2017 - 11:08

Ineke Schoonhoven:

Erg leuk om jullie zo te volgen! De beer lukt vast ook nog wel. Jammer van de mist. De eagle is in ieder geval gelukt. Gemniet ze verder en groetjes.

• 09 September 2017 - 21:20

Chantal:

Gaaf gaaf gaaf! Ben zo benieuwd naar de foto's hiervan!

• 11 September 2017 - 08:10

Gerda:

Ook hier de fotootjes gekeken. Het is maar goed dat het daar droog is. Die oude houten gebouwtjes zouden het in ons klimaat maar kort overleven.