Devils Tower - Reisverslag uit Devils Tower, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu Devils Tower - Reisverslag uit Devils Tower, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu

Devils Tower

Blijf op de hoogte en volg Herman en Ineke

06 September 2017 | Verenigde Staten, Devils Tower

(Dit verslag is helaas vertraagd vanwege werkzaamheden aan deze website) Vandaag vertrekken we vanuit Spearfish naar Devils tower en uiteindelijk naar Buffalo. De route naar Devils tower is prachtig. Hie zie je het echte leven van de cowboys, de ranches met de leukste namen en vooral grote auto's. We gaan van South Dakota naar Wyoming. Dit is echt het Wilde westen, het verhaal van Buffalo Bill. Afijn, zoals gezegd de route is de moeite waard maar helaas, opgeslagen in vak zes ;-). Zoiets is gewoon niet na te vertellen. Op een zeker moment zien we de Devils Tower opdoemen in de verte, ik hoop dat de foto's dat een beetje laten zien. We komen aan en zoals bij elk National Park is er een visitors center. Even wat materiaal scoren voor het fotoboek, een bak koffie (bah!) en hop het park in. Meteen zit er weer een kolonie van die prairiehondjes. Ze blijven leuk.... er zit er een midden op de weg dus wij wijken uit, maken foto, en natuurlijk vindt een boerenl** van een Amerikaan dat geen goed idee. Hij haalt ons rechts in (gangetje van niks moet je weten), en scheld ons uit voor Dumbass (of zoiets) en rijdt bijna ons hondje dood. Aso!!!!!! Gelukkig is hij tot nu toe een uitzondering. De Amerikanen zijn bijzonder vriendelijk en gastvrij. Eenmaal boven aangekomen gaan we de trail om het immense blok steen heen lopen. Geweldige uitzichten, bergbeklimmers die dit brok steen beklimmen, het is fantastisch. Als we het rondje hebben gelopen gaan we een broodje eten, op z'n hollands, bij de auto. Lekker hoor...... We pakken de route weer op en gaan naar Buffalo. We hebben ons voorgenomen om nu eens iets te zoeken wat niet op een motel lijkt, iets sfeervols. Laat dat nou nog lukken ook, we komen terecht bij een Motel met 17 cabins; Blue Gables. Helemaal leuk en we blijven er twee nachten. De dame aan de receptie is heel spontaan en blij met de Hollanders. Eenmaal de koffers uit de auto gaan we het dorp verkennen en eten bij een Mexicaans restaurant. Helemaal goed! Ook deze dag kan niet meer stuk!

Ingrid:

Wat een prachtige foto's! En die cabins van het motel zien er heel gaaf uit, inderdaad anders dan anders. Next stop een Starbucks voor lekkere koffie?
    Groeten vanuit Nederland, waar de herfst is ingetreden. Met bijbehorend rotweer!

• 07 September 2017 - 07:13

Gerda:

Wauw gaaf zeg! Die Devils Tower lijkt wel de berg die in de film "the close encounters of the third kind" voor komt.

• 07 September 2017 - 17:44

Dionne:

Romance is in the air❤. Starbucks is inderdaad een goed idee. En die boerenl** bedoelde DumAss. Is niet zo aardig

• 08 September 2017 - 03:34

Herman En Ineke Jonkman:

Inderdaad Gerda, je ziet ook allemaal afbeeldingen met aliens in de reclame of commerciele zaken. Maar als je er zelf loopt...... het is immens zo groot.

• 09 September 2017 - 21:13

Chantal:

Gave foto's! Enne de lekkere koffie haal je thuis wel weer in ;-D