Custer State Park & Mount Rushmore - Reisverslag uit Spearfish, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu Custer State Park & Mount Rushmore - Reisverslag uit Spearfish, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu

Custer State Park & Mount Rushmore

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Herman en Ineke

05 September 2017 | Verenigde Staten, Spearfish

We doen het niet express maar het was weer rond acht uur toen we in de auto stapte op weg naar Custer S.P. om af te maken wat we gisteren in ons hoofd hadden. We starten de route met de Needles Highway. Gewoonweg prachtig, hoge rots pieken (needles), een hele mooie route met gave tunneltjes waar volgens ons geen camper doorheen kan..... Helaas zien we helemaal geen dieren. Het was koud, heel koud! De wind was koud en dat bleef de hele dag zo. Wat een verschil met de vorige dagen. De volgende route is de Iron Mountain Road. Waar die naam vandaan komt geen idee maar deze zit vol bochten, heerlijk om met de motor te rijden zegt iemand naast mij in de auto ;-) Deze route eindigt met twee tunneltjes die een raamwerk vormen op het uitzicht op Mount Rushmore. We zijn er dus bijna. Die routes zijn op zich niet zo lang maar je rijdt gemiddeld 20 mijl dus het kost tijd. Mount Rushmore is een statig Memorial. De presidenten kijken je statig aan. Er is een museum en het laat zien welke staat wanner is toegetreden in de Union. Dat staan op de pilaren met de vlaggen erop. Interessant om geweest te zijn. We lopen er wat rond, eten een ijsje en vertrekken weer. Op naar Sturgis, stadje van de motorrijders, Elk jaar is daar een groot event met motoren dat veel bezoekers trekt. Nu was het er erg rustig en dus niet bijzonder. We gaan door naar Spearfish en daar slaan we het kamp op. Herman maakt de ramen van de auto schoon en ik ga maar eens een wasje regelen. Rond zes uur gaan we lekker chinees eten naast het hotel. Toch weer anders dan bij ons in NL maar prima te doen. Nu jullie bijpraten en dan gaan we weer plat. Morgen naar Devils Tower en eens kijken of we een trail kunnen doen. Ook morgen is het niet zo warm dus prima weer voor wat inspanning.

• 05 September 2017 - 06:15

Michael:

Leuk om jullie zo te volgen.. en tegen kou kun je je kleden. Beter dan te heet..;-))
    Ben benieuwd naar morgen.

• 05 September 2017 - 07:27

Gerda:

Devils Tower? Hopelijk niet familie van Devils Elbow

• 05 September 2017 - 09:56

Ingrid:

Wat is het toch een prachtig land, zoveel te zien!

• 05 September 2017 - 17:03

Mara:

Gaaf! Ik kan alleen de filmpjes(?) niet openen.
    Morgen even bellen als jullie wakker zijn? Xxx

• 09 September 2017 - 21:04

Chantal:

Erg bijzonder om te zien die 4 presidenten in de rotswand. Echt ook een must have om te zien.