Grasland - Reisverslag uit Oelrichs, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu Grasland - Reisverslag uit Oelrichs, Verenigde Staten van Herman en Ineke Jonkman - WaarBenJij.nu

Grasland

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Herman en Ineke

01 September 2017 | Verenigde Staten, Oelrichs

We lagen naar Amerikaanse begrippen vroeg in bed gisteravond met de gedachte van lekker uitslapen. Echter, niks was minder waar..... Rond de klok van drie uur in de nacht waren we alweer wakker maar dat was toch wat vroeg. Het resulteerde wel in een ontbijt rond zes uur. Ach, heb je wat aan je dag en er staat een lange route op de planning. Het gebied waar we doorheen gaan heet Pawnee Grasland. Nou dat hebben we dan ook gezien, veel gras. Maar eerst naar de Wal-Mart voor wat eetbaars en water. We hebben een koelbox van puur piepschuim gekocht, wel $ 2,27, waar we het in kunnen doen. Stel je voor we komen toch die beer tegen he.... om 8 uur rijden we uiteindelijk weg. De eerste uren lijken net Nederland, vlak land, veel gras (zoals de naam al deed vermoeden). Zwarte koeien en soms bonte Hollandse koeien. Opvallend is dat deze koeien werkelijk in grote getalen dwalen door het grasland. De ranches liggen ver uit elkaar. Maar goed, we rijden maar door tot een uur of elf en dan komt er een rotsformatie uit het niets. Chimney Rock. Toch wel interessant om die te proberen te bereiken. Via een omweg kunnen we er komen met grote stofwolken achter ons aan. Het is best indrukwekkend als je bedenkt dat er verder geen rotsje te bekennen valt. Na de fotosessie gaan we even koffie drinken (slootwater). We vervolgen de weg op zoek naar een pompstation omdat de bandenspanning niet ok is. Al snel vinden we die en is ook dat geregeld. Het onderhoud van huurauto's is een dingetje denken wij al is deze auto nog jong, net 30.000 op de teller. we vervolgens de weg en het landschap verandert zo nu en dan voor korte tijd. Nog net in Nebraska komt er ineens en naaldhout bos en daar vinden we een prima plek voor een picknick. Het is inmiddels snoeiheet buiten. In de auto merk je dat niet zo maar als je de deur open doet valt de hete lucht over je heen. We hebben lekkere broodjes gezond gemaakt en we kunnen er weer even tegen. Nog wat mijlen te gaan. Om ongeveer half drie komen we aan in Hotsprings. Voor vandaag het eindpunt. Drie staten hebben we vandaag aangedaan. We checken in bij een Super 8 motel. Ik roof ondertussen de folderbak even leeg voor de memorykeeping ;-).
Naast het Motel is een Mammoet museum. Er is hier heel lang geleden, 26.000 jaar, een sinkhole ontstaan waar vele mammoets in zijn verdronken. Toen iemand de grond aankocht om gebouwen neer te zetten kwamen ze bij graafwerkzaamheden de beenderen tegen. Meteen werd alles stil gelegd en werden de mammoets uitgegraven. Het hele proces is zichtbaar gemaakt en kon je bekijken. Erg interessant. Zo, de dag is bijna om, we gaan eens wat te eten scoren en dan proberen een normale nacht te maken. Jullie zijn weer bij.

• 02 September 2017 - 02:10

Ingrid:

Zoals je alles beschrijft, heb ik er gewoon een beeld bij. Geweldig om op deze manier jullie reis te kunnen volgen en mee te kunnen genieten!

• 02 September 2017 - 02:18

Herman En Ineke Jonkman:

Leuk om je reactie te lezen. Ik zou wel meer foto's willen plaatsen maar er komt nog zoveel. Groetjes van ons.

• 02 September 2017 - 06:48

Michael:

Mooi begin zou ik zeggen... veel plezier.

• 02 September 2017 - 09:09

Gerda:

Super te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Zo te zien kilometers lange rechte wegen gereden

• 02 September 2017 - 11:31

Dennis:

Ohhhh geluksvogels

Als ik jullie verslagen lees en foto's bekijk denk ik maar één ding.
    IK WIL OOOOOK.

Veel plezier!!

• 02 September 2017 - 12:16

Chantal:

Ga je zo ver weg om nog meer gras te zien haha

• 02 September 2017 - 12:19

Chantal:

Om de een of andere manier wordt elke keer niet mijn hele reactie geplaatst :-(
    Het lijkt mij ontzettend interessant om het mammoet museum te zien. En heel indrukwekkend!

• 02 September 2017 - 12:25

Francina: